Rastivarsojen hakupalvelu
> Yleistä
> Yhteystiedot
> Liity jäseneksi
> Kerho
> Asut ja varusteet
> Tiedotus
> Kisoihin ilmoittautuminen
> Irma
> Harjoittelu
> Valmennus
> HIPPO-suunnistuskoulu
> Pyöräsuunnistus
> Orimattilan Iltarastit
> Reittihärvelit
> Kartat
> Järjestämämme kilpailut
> Kuvat
> Suunnistuslinkkejä

2019 25Manna
Uutiset
Seuran mestaruusyö 13.10
RaVa yömestaruus suunnistettiin Ampumaradalla 13.10.2021
Muokattu:19.10.2021 >>Lue
Halikko-viesti 2021
Kauden päätösviesti Halikko suunnistettiin 10.10 Salossa.
Muokattu:14.10.2021 >>Lue
Koululiikuntaliiton suunnistuskisat Haminassa
16 nuorta Orimattilasta
Muokattu:13.10.2021 >>Lue

Viikkoharjoitukset käynnistyvät lokakuussa

Seuran monipuoliset harjoitukset alkavat pyöriä vähitellen. Ohessa tarkempaa teematietoa harjoitteista. Lähemmin tapahtumista löydät viime hetken vinkit tapahtumakalenterista seuran etusivulla! Juukun mukaan ja lippu korkealle!  
 
Junioreiden salivuoro 
 
14.10.2013 alkaen aina maanantaisin klo 18.00-19.00 lasten ja nuorten liikuntakerho Tönnön koulun salissa. Aiheet vaihtelevat sählystä salisuunnistukseen ja kaikkea siltä väliltä Pääasia on ollut reipas liikkuminen ja hauskan pitäminen liikunnan merkeissä. Tapahtumakalenterista näkee kunkin kerran tarkemman sisällön. Varusteena sisäliikuntavarusteet. 
 
t. Heli K 
 
Yhteisharjoitus juosten 
 
Seuran yhteislenkit alkavat ensi viikolla tiistaina 8.10 klo 18.00. Kokoontumispaikkana on tuttu Urheilutalon parkkipaikka. Varusteina normaali lenkkivarustus.  
 
Koko kauden johtavana perusteemana on peruskestävyysharjoitus (pk). Tätä harjoitusmuotoahan pitäisi olla n. 70-80% kaikesta harjoittelusta, eli aika paljon. Tällä harjoittelulla luodaan pohja myöhemmin tapahtuville voima- ja nopeusharjoitteluille. Jakaannumme tarvittaviin ryhmiin, jotta  
jokainen saa omalle tasolleen sopivan harjoituksen. PPP eli "pystyä puhumaan puuskuttamatta" takaa sopivan rasitustason. Tiistain yhteislenkki on myös oiva paikka jakaa kuulumisia ja tavata kavereita lenkkeilyn lomassa. Porukalla nämäkin treenit sujuvat huomaamatta ja tunteja kertyy reippaasti. Suolana treenikertoihin on aina välillä suunnistuksellisia ja juoksutekniikkapitoisia "pläjäyksiä". Seuraa kalenteria www-sivuilla, niin tiedät missä mennään.  
 
Treeni-intoa harjoitteluun! t. Timo 
 
Keskiviikon lamppulenkit  
 
Pariisin uralla suoritettava yhteistreeni pyörähtää käyntiin, kunhan hirvet ensin ovat pois maastosta.  
Tarkemmin marraskuun alussa! Sitä ennen ei mielellään Kalliojärven kartan alueelle juoksemaan  
vaan vaikkapa Hiihtokeskuksen kankaille.  
 
Salivuoro perjantaina 
 
Rastivarsojen salivuoro on useana perjantaina alla olevan kalenterin mukaan Tönnön koululla klo 19.00-20.30. Vuoro on tarkoitettu ihan kaikille seuran jäsenille ohjelman painottuessa Nuorten ryhmään sekä vanhempiin (13 vuotta ja yli). Ohjelmassa on monipuolisesti kehonhallintaa, lihasvoimaharjoituksia, nopeusharjoituksia ja salisuunnistusta, noin esimerkiksi. Tarkka ohjelma muotoutuu kauden mittaan, koska vetäjät ovat vuorottelevia vapaaehtoisia taaten siten monimuotoisuuden. Miksi tänne kannattaa tulla? Koska talven aikana tehdyt keskivartalon ja jalkojen voimaharjoitteet sekä nopeus- ja koordinaatioharjoitteet näkyvät nopeampana  
etenemisenä ensi kesän suunnistuksissa.  
 
Salivuorolla tarvitaan mukavat sisäliikuntavarusteet. Sisätossut on hyvät, mutta paljain jaloinkin pärjää. Pyyhe ja vaihtovaatteet kannattaa ottaa mukaan, sillä pukuhuoneissa on suihkut.  
 
Salivuoron kanssa vuorottelee Spinning eli spinde Kehräämöllä. Tuo seurassamme hyvin suosittu treenimuoto sopii kaikille seurassamme. Ohjelmassa on ammattiohjaajan vetämiä tunteja hyvän (ainakin monien mielestä) musiikin tahdittamana. Tunnit ovat rasittavuudeltaan intervallityyppisiä, mutta viime kädessä jokainen ratkaisee oman rasitustasonsa itse vastuksen säädöllä.  
 
 
Spinningissä on hyvä olla shortsit ja lyhythihainen paita sekä lenkkarit tai paremmat ajokengät. Pyyhe ja juomapullo ovat oikeastaan pakolliset. Myös täällä löytyy pukutilat (ei lukittavia kaappeja) ja suihkut.  
 
Vuorojen vetäjiä kaivataan seuraaviin salivuoropäiviin. Oman vetovuoron varaamiset suoraan Jiipeelle:  
 
Syyskausi:  
1.11. Vetää Jiipee  
8.11. Tuukka  
15.11. Spinning Kehräämöllä, ei salivuoroa  
22.11. Ella N, kehonhallinta ja keskivartalo. Osallistujille kotiin omatoimiharjoittelun ohjeet 
29.11. Ella N, kehonhallinta ja keskivartalo  
13.12. Spinning, ei salivuoroa  
20.12. Timo L  
 
Kevätkausi:  
10.1. Juho L  
17.1. Spinning, ei salivuoroa  
24.1. Vetää Tuukka, Teema UVPPP (?)  
31.1. Emilia 
7.2. Spinning, ei salivuoroa  
14.2. Timo  
21.2. Markku  
28.2. hiihtoloma, ei salivuoroa  
7.3. Spinning, ei salivuoroa  
14.3. Tiina 
21.3. Juho L 
28.3. Spinning, ei salivuoroa  
4.4. Petra ja Terhi 
11.4. Vetäjää kaivataan  
17.4. Spinning? (= kiirastorstai)  
 
t. JiiPee  
 
Pelivuoro Instituutilla lauantaisin 
 
Alkaa la 26.10 klo 16.30-18.00. Vuoro on tarkoitettu kaikille seuralaisille. Salibandyn eli sählyn ja koripallon merkeissä edetään koko aika.Vastuuhlönä Jorma Hämäläinen  
 
KAIKKI MUKAAN, YHDESSÄ ON HAUSKEMPAA!!  
 
t. Valmennus- ja nuorisovaliokunta  
 

Päivitetty: 22.3.2014
- © Rastivarsat ry -


Tilaa tästä
Tuet Rastivarsoja